Mycket gjort...

...men på annat än huset. Vi har ju alla våra olika specialiteter, en del är jag hygglig på och andra kan Eva bättre, Just när det är en del av "mina" jobb behöver bli klara för att Eva ska komma vidare så måste jag åka till Göteborg på mässa, komma hem ett knappt dygn för att sedan åka vidare på konferens i Åre,



se´n vanligt jobb två dagar (och lite spaljémålning) och igår åkte vi tillsammans till Krägga Herrgård för att bara må bra.



Efter att ha laddat batterierna i avkopplande miljö med god mat har vi idag fortsatt med uppsättning av toalettpappershållare, lite möbelvinklar, lite lampfix och annat smått och gott som inte gör sig på bild. En fönsterbräda är också bytt och Eva har börjat fixa till det förargliga hålet i vardagsrumsgolvet (det efter den gamla väggen).



Litet hål som kräver mycket pyssel eftersom det är i skarven mellan två olika gamla golv som dessutom inte ligger i exakt samma nivå, men nu är grunden till ekstavarna klar.






Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem