Vi har några som snokar på oss

Veckan som gått har det blivit lite mer gjort på vedboden. Tyvärr är ju kvällarna kortare nu så man hinner inte så mycket innan det blir så mörkt att man får gissa sig till var spiken man håller på att slå i sitter. I helgen åkte jag ut till landet och tog upp en båt medan Eva var hemma och röjde. Jodå, det fanns mer att köra till tippen och det var ju ett tag se´n släpet var med på bild.



Eftersom Eva också är byggets "förste golvläggare" tog hon sig även an "golvet" i vedboden. Det blev lite annorlunda än parketten.



Som synes är även den gamla stommen förstärkt. Vi har också haft besök av några snokande typer, en rätt slingrig rackare som efter att ha tittat runt i huset nu finner trädgården mer intressant och  liten svart gynnare som prompt skulle utforska vardagsrummet.






Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Har ni skaffat katt sen jag flyttade? Schysst att ersätta mig bara sådär ;)



Jag vill också se snoken. :O

2011-08-28 @ 22:55:35
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Håkan F

Ja den hade så hög ÅHHH!-faktor och ville absolut in till oss, så det var nära att vi behöll den. Men nä...men en timme senare stode på baktassarna och tittade bedjande in genon altandörren, men vi stålsatte oss även då...

2011-08-29 @ 08:58:33
URL: http://taklyftet.blogg.se/

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem