Vi har inget tak.

Tur med vädret har vi och inget tak. Det blev en tidig morgon men en händelserik. Pappa ropade på mig någon gång strax innan åtta att de höll på att lyfta av taket. Jag gick upp på byggställningen och tog några bilder. När jag kom upp dit så hade de tagit bort första delen och höll på med andra. De lyfte av taket i tre delar och lade de på tomten.

Nu ligger de gamla takstolarna på tomten och även de nya som kom med lastbil för en stund sedan. Det är rätt spännande. Här bjuder jag på lite bilder från morgonen. Mamma och pappa skriver och berättar mer senare skulle jag tro.

/Annie

Hejdå taket. Nu har vi en trappa till himlen.

Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem