Hål i golvet

Det har inte blivit nå´t bloggande på några dagar. Dels beror det på att vi jobbat för brödfödan (med bl.a. en resa till Tyskland för min del) och dels på att vi faktiskt inte har så mycket kvar. Vi har klippt lite murgröna för att få plats med byggställningen som ska komma imorgon


Första inlägget om rivningsarbet var "Hål i väggen" så det känns bra att ett av de sista är "Hål igolvet". Det är vad jag precis gjort för att ge plats åt de stålstolpar som ska bära stålbalken som sättas som förstärkning mitt i huset. Två sådana hål till ska det bli, ett för nämnda mittbalk och ett till en balk som ska sitta längs verandaväggen där vi inte kommit åt med trästolpar.


Se´n har det varit lite annat småplock som att ta bort sista spånet och ta ner hängrännor....


...och prova farfars gamla knuster på skorstenen som ska ner i helgen.
Ska nog gå utan större problem, hoppas vi!


Nästa vecka får vi en ny övervåning....! Känns lite overkligt.









Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem