Isoleringsarbeten

Nu har det inte blivit mycket bloggande....vardagskvällarna denna veckan har ägnats till att såga reglar till luftspalt och spikat upp skivor, med andra ord, förberedelser inför leveransen av isoleringen.



Igår fredag hade jag semester för att ägna mig åt leveransen av isolering, den kom kvart över sju, perfekt för då var jag fri att planera dagen och inte behöva gå och vänta, det är ingenting för en otålig typ som jag. :-)



5 pallar med isolering lastades av, nu på fredag morgon finns det "bara" fyra kvar. Igår var jag flitig och lastade upp 20 balar för egen kraft. Först en liten tur med skottkärran, sedan upp på byggställningen med balen, sedan klättrade jag upp på byggställningen och lyfte dem vidare in genom ballkongöppningen och ner igen osv. Igår kväll var jag lite trött i ryggen, idag känns det bara i armarna.



Jaha, det var gårdagsförmiddagen, (mitt på dagen en tur till affären, kom hem med 5 matkassar) eftermiddagen och kvällen isolerades första lagret färdigt i båda gavlarna. När Håkan kom hem var jag färdig med första gaveln och med sig hade han en kniv till att såga isoleringen med, verklig skillnad att använda en kniv som är anpassad till den här typen av arbete, så den andra gaveln kändes som den blev färdig med en väldig fart.



Nu på morgonen var det ett par här och hämtade rivningsvirke och imorgon kommer några med en lastbil, hoppas de får med sig det mesta av vårt gamla tak.
Nej, nu ska jag väcka sonen för tredje gången, som har lovat att langa upp mer isolering med mig, Håkan jobbar denna lördagen, likaså dottern.


Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem