Höstrusk

Höstens första riktiga ruskväder var utlovat till idag, därför blev det ingen sovmorgon. Eva, Micke och jag (Annie hade uppdrag på annat håll) satte igång med att langa pannor för att hinna få så mycket som möjligt klart innan regnet skulle komma. Bra med en son som inte har något emot ett extra fyspass. Han sprang åtskilliga gånger med pannor upp på byggställningen, därifrån blev det "langen går" via mig upp till Eva som har minst emot att sitta uppe på taket.



Eva verkade trivas rätt bra på sin upphöjda position.


Själv fick jag hålla på med att sätta vindskivor och provisorisk plåt på takkupan mellan takpannelangningen. Nåja, en och annan takpanna fäste väl även jag. Lite tidigare än beräknat kom så regnet vilket gjorde att vi inte riktigt hann så mycket som vi hoppats på. Framsidan börjar dock se rätt klar ut....

...medan baksidan åter fick "pres" på sig. Trots att det var lite byig vind och lätt regn fick vi dit den rätt bra.


Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem