Ute och inne

Under gårdagen sågade Eva färdigt alla luftläkter till taket, plockade spik i rabatter och gräs och isolerade vidare. Därefter hämtade hon upp mig som smitit ut till landet för att köra hem och ta upp båten. Två synnerligen ovanliga syner som jag fick uppleva när jag körde in båten var en säl vid Vaxholm samt en spegelblank Askrikefjärd.

Tyvärr var det blött på taket även idag så den sista tätningen av nockpannorna får vänta en vecka till. Evas bil har däremot fått vinterdäck. För övrigt har det hänt en del vid takfot och gavel kommit en bit till och ventilationen från dusch/tvättstuga är utdragen till sin rätta plats.


 Det innebar också att den slutgiltiga mätningen av panelen till nedervåningen kunde göras, så det är gjort och beställning lagd. Hoppas vi kan få det till nästa helg.

Det blir ju mörkt ganska tidigt så det här är en vanlig syn om man tittar in hos oss för närvarande....


...bitar av isolering som kommer på plats i bygglampans sken.


Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem