Nya fönstren på plats...

Idag kom de efterlängtade snickarna och satte i de nya fönstren, som hade stått och väntat i några månader. Först var det tänkt att snickarna som hjälpte oss med förstärkningen skulle sätta i fönstren i augusti, men eftersom jag hade högt upp på önskelistan att de nya fönstren skulle sitta rakt under fönstrena på övervåningen, så var det klokare att vänta tills övervåningen var på plats. Har man hälsingeblod i ådrorna, så ska det vara symmetri, som hälsingegårdar har, så det så.



Öppningen till Mickes fönstrer fick göras om.


Första fönstret lyfts på plats.



I väntan på karmskruv.



Mitt på dagen kom en leverans med ytterpanel och mer isolering, så då kunde jag starta med den utvändiga isoleringen, medan snickarna började med Annies fönster.



Annies nya fönster på plats. När snickarna åkte hem satte jag i mer isolering och en mindre rullgardin. I helgen ska det snyggas till runt fönster och lite utvändiga reglar ska upp.


Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem