Mer värme...

Ingen spik- och luftläkt kom upp i dag, istället kunde Håkan gå upp på taket och sätta fast nockpannorna med multifog, svart och kladdigt, hälften hade han satt fast tidigare. När Micke och jag lade upp sista takpannorna valde vi att lämna fogarbetet till Håkan, då han är bättre på att foga än jag.

Jag fortsatte med att isolera Annie och Mickes fönstersida och vindduken kom också upp där. Håkan byggde också igen hålen bredvid fönstrena och även hålet för stödregeln i Annies rum. Det tar tid att isolera, då vi väljer att täta där den gamla isoleringen har rivits bort, när stödreglarna sattes upp, innan de nya isoleringsskivorna kan byggas dit. Tretton isoleringsbalar levererades i fredags, nu har vi 5 kvar, troligtvis får vi en eller två över, då de sista väggarna är inte långa.

Här sätter jag upp två lager med isolering där Annies stora fönster har suttit.




Nya mindre element kommer det att bli så smånigom, ena är lite för stort och det andra sitter inte där man vill att ett element ska sitta, och förstås 'lite' uppsnyggning behövs.




Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Där sitter jag och "gömmer" mig. Måste du ha med mig på bild? Suck ;)



Mickes vägg ser för övrigt väldigt rosa ut. Inte har ni väl målat om där också? ;)

2009-11-08 @ 22:04:48
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem