Virus och murgröna

Idag blev det lite sen rivningsstart. Sonen fick ett virus när han spelade handboll i Göteborg och hostar så att huset skakar, så han fick ledigt förutom från disken. Och familjens damer har rymt till Linköping. Se´n blev datorn smittad (av samma virus?) med ominstallationer osv. som följd. Efter en tur till tippen och med farmor till Obs! så var det dags att klippa gräsmattan, den började se ut som en slåtteräng.
Se´n kunde jag ta fram kofoten och ge mig på sista väggen. Teglet satt ju lite bättre än på de andra väggarna eftersom det här inte fanns isolering mellan tegel och eternit. Med lite ny teknik, mer noggrannhet var man sätter kofoten och bända lite mer än bara bryta, gick det ganska bra. Helt plötsligt hade jag nått murgrönan och entrétaket.



Så det var det bara att ta fram verktygen, denna gång sekatör, hylsnyckel och skruvdragare. Hur kan man sätta ett skärmtak med 15-20 skruvar och lyckas välja över 10 olika dimensioner på skruv och mutter? Jag är imponerad!
Nåväl, tak och belysning kom ner och murgrönan fick sig en rejäl omgång också.



All murgröna behövs dock inte tas bort. V har en murad vägg i hörnet som inte behöver förstärkas så där kommer den bara behöva kapas ner en bit.

Kommentarer

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem