Nu är vi på gång

Medan resten av faniljen är på allsång på Möja och kanske sjunger en Tomas Ledin-låt så får en annan nöja sig med att känna sig nöjd med dagen. Först liten tripp till Obs! med farmor och därpå montera ihop en byggställning. Se´n ringde äntligen Schenker och sa att de skulle köra ut fönstren imorgon eller att jag fick hämta fönstren idag (de hade ringt på f.m. men då missade jag precis och inte gick det att ringa tillbaka och komma överens om hämtning, nä, de skulle ringa igen). Då blev det att åka till Spånga och hämta. Väl hemma var det bara att börja riva takfot och litelite eternit längst ner vid sockeln. Medan jag höll på kom snickare Johan och vi kunde börja förstärkningen. För att komma åt lite bättre blev det i ny familjemedlem i maskinparken, en motorsåg, efter en tur till lokala maskinleverantören. Det tar ju alltid lite tid i början innan man kommit fram till hur man ska göra men se´n gick det fort .Efter att ha kommit överens om allt sådant så började jag kapa lite bräder och reglar med motorsågen och Johan tog kap-/gersågen och sågade till reglar.


Tyvärr blev föntren kvar på släpet i byggivern, men jag känner inte för att lyfta av 86kg fönster just nu, det får bli morgondagens problem, eller, rättare sagt, lösning.


Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Jag tror inte att det var en Tomas Ledin låt med alls, men det var väldigt bra musik :) Och härligt stämning som alltid på dansbanan.

2009-08-02 @ 20:32:53
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem