En liten lägesrapport

Detta har hänt sedan sist.
Håkan lämnade skärgården mitt på dagen i söndags för att hinna göra plats för reglar, nio
utfasningar blev det med hjälp av motorsåg och tigersåg. Tigersågen behövdes då det var lite trångt att komma åt på baksidan. Imorgon kommer Johan och Martin, det alltid trevligare att se något byggas än bara rivas.

När jag kom hem några timmar senare på söndagen, så klippte jag rosor och en av våra buskar fick sig en rejäl klippning och Håkan blev inspirerad och klippte häcken. Det var skönt att äntligen ta tag i klippningen av busken, för det hade stressat mig, att gå och se på eländet.

Måndagmorgon, Håkan blev hämtad klockan halv sju av en jobbarkompis, de skulle bila ner till Varberg, där de har konferens måndag t.o.m. torsdag. När jag kom hem efter jobbet igår, så drog jag på den jätte-sexiga ;-) vita skyddsoverallen, ni har sett den på bild på Håkan, på mig sitter det en aningen lösare, ett läckert Gällevare-häng och den obligatoriska ansiktsmasken som en snygg lite accessoar, sedan var det bara att plocka eternitbitar, i diverse storlekar, småbitarna blev packeterade i säckar, som nu står under vårt verandatak. De större bitarna ligger i prydliga högar. Lite plockepinn med rivningsvirke blev det också.

Storhandling av mat och pannkaksgräddning, så den arme sonen får sig lite lunch imorgon. För sonen hade lagat kvällsmat till den arme modern. (Vilket han hade gjorde igår också.) Sedan upp på övervåningen och öppna badrumsfönstret och roa sig vidare med att kasta ut rivningsvirke. Igår och idag, medans jag går och plockar gnolar jag på följande strof: 'Jag går omkring i mitt Pompeji, bland ruiner, jag trampar runt i resterna utav vårt liv.'
Är det någon som kan titeln på låten ? Det är inte ett ord som jag tänker på, när jatg tänker på vårt taklyftsprojekt ialla fall.

Go' kväll.


Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Jag vet jag vet jag vet

2009-08-11 @ 22:54:43
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Håkan

Trubbel, är det väl? "Trampa runt i ruiner", helt klart men jag hoppas verkligen att du inte menar det där med "resterna av vårt liv", jag vill nog att ha ut lite mer av livets fortsättning...

2009-08-11 @ 23:14:38

- Alla kommentarer granskas innan publicering


Skriv några rader här:

Namn:

Mailadress: (Visas enbart för mig)

Din blogg/hemsida:

Skriv ditt meddelande här:

Kom ihåg mig?          

Trackback

En bildberättelse om hur ett femtiotalshus byter skepnad när den gamla inredda vinden byts ut mot en riktig övervåning.
Vi måste ändå göra något åt fuktproblem på vinden och då passar vi på att göra ett riktigt lyft, i dubbel bemärkelse.
Själva lyftet gjordes i september -09 efter en sommar av rivning och förstärkning. Efter lyftet gör vi fortfarande det mesta själva, mycket jobb, jovisst, men det ger tillfredställelse och vi har knappast några fritidsproblem